Понеділок, 14 Жовтня, 2024

Історія автобусів у Херсоні

Найпопулярнішим транспортом для пересування по місту вважається автобус. Сучасні люди мають змогу на автобусах та маршрутках дістатися в будь-який район Херсона. При цьому курсує транспорт за певним графіком, тож чекати довго на зупинках не доводиться. Це тепер все легко, проте на початку 20 століття було по-іншому, як саме, читайте далі на kherson-future.com.ua.  

Автобусне сполучення самотужки

У 1909 році місцевий провізор Шая Фортус-Фаєрман подав прохання до міської управи, щоб ті дозволили йому створити автомобільний рух двома автобусами, кожен транспортний засіб розрахований на 22 місця. Чоловік хотів влаштувати перевезення пасажирів між Забалкою та Військовим форштадтом, між станцією залізниці та річкою Кошовою. 

Місцева газета «Рідний край» публікувала розцінки за перевезення Фаєрмана та схему маршрутів. Отож чоловік встановив таксу на проїзд: у першому класі – 15 копійок, у другому – 10 копійок, учням була знижка – 5 копійок.

Така пропозиція сподобалася містянам. Тому міська управа вирішила прийняти її й дозволила Фаєрману вести свою діяльність. Ось тільки час пуску транспорту в використання обрали без урахування специфічних зим: відлига, бруд, дороги.

Восени 1909 року біля міського поліційного відділення відбувся огляд транспортних засобів. До комісії входив поліцмейстер Шишкін, його помічник Вірський, міський архітектор Сварік, повідомляється на сайті mycity.kherson.ua/

Огляд транспорту пройшов успішно, і вже наступного дня автобуси вперше вийшли на маршрути. Для зручності очікування пасажирів шляхом руху транспорту влаштували лавки із захисними навісами, спеціальними семафорами, стрілкою, яка вказувала в який бік йшов омнібус. Херсонці були дуже задоволені новим транспортом. Спочатку вони навіть намагалися покататися просто, без потреби. 

Ледве переживши жахливу зиму, до підприємця завітала податкова, вона вимагала платити високі податки. Фаєрман відмовлявся, тому дуже скоро його підприємство збанкрутувало.

Друга спроба

У липні 1926 року депутати міської ради розглянули питання щодо організації автобусного руху в місті. З казни були виділені гроші, їх використали для облаштування автобусного руху в місті. Відремонтували проїжджу частину вулиць майбутнього маршруту автобусів, виготовили квитки на проїзд.

Справжня «ера» автобусного сполучення в нашому місті розпочалася з осені 1927 року. Тоді на маршрути були виставлені новенькі автобуси марки «ЯЗ», купівля яких коштувала місту 26 тисяч рублів. Досить цікаво й те, що 3 автобуси на все місто обслуговували різні маршрути. Міський транспорт, на облаштування якого міське самоврядування витратило великі кошти, спочатку берегли. Тому проїжджу частину вулиць, якими ходили маршрути, тримали у гарному стані.

Щодо новеньких автобусів, то в їх салони були розраховані на 22 сидячі місця, їхати стоячи за інструкцією мали змогу не більше 5 пасажирів. Крім цього, існував суворий графік проїзду в місцевих автобусах. Таким чином, з 6:00 до 7:00 години ранку автобуси перевозили лише робітників, які поспішали на зміну. Після 7:00 години ранку  до 22:00 години автобусом могли їхати всі без винятку. У неділю та святкові дні парк працював з 8:00 години ранку до 00:00 години.

Автобуси «ЯЗ» курсували по місту до 1933 року. На заміну їм прийшли «Форд» та «ЗІС-8». У 1941 році транспортників міста об’єднали в комунальне гужове господарство. У 1944 році організували транспортну контору.

У 1961 році на маршрути вийшли автобуси марки «ЛАЗ». За проїзд в них люди платили 5 копійок. У салоні автобуса почав працювати кондуктор. Таким чином, щороку автобусна мережа активно розвивалася в нашому місті, створюючи комфортні пасажирські перевезення. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.