П’ятниця, 24 Травня, 2024

Історія аеропорту «Херсон»

Міжнародний аеропорт «Херсон» є регіональним аеропортом на півдні України. Підприємство здійснює обслуговування внутрішніх та міжнародних авіарейсів. Більше на kherson-future.com.ua.

Радянські часи 

Історія аеропорту розпочалася у далекому 1946 році. За цей період він пережив чимало злетів та скрутних часів. У радянські часи авіаперельоти були доволі поширеними. Вже у 1955 році аеропорт надавав маршрути не тільки місцевим авіакомпаніям. З Херсона можна було долетіти до Одеси, Харкова, Львова, Москви, Адлера та Ростова. Аеропорт зазнав радикальних змін. Тут були обладнані нові злітно-посадкові смуги, здатні приймати важкі літаки, побудовано нову будівлю аеровокзалу та інші допоміжні споруди.

У 1963 році запустили новий маршрут Херсон -Київ – Москва. Рейс здійснювався на літаку Ан-10. Літати до Києва або Одеси можна було кожного дня. 

Після реконструкції у 1967 році відновили рейси у Скадовськ, Лазурне, Нікополь, Нову Каховку, Горностаївку. Аеропорт здійснював приблизно 30 польотів за день. У це складно повірити, але в ті часи літаки нічим не поступалися рейсовим автобусам. Платиш 3 рублі, 20 хвилини у повітрі – і ти на морі! Ну хіба не чудово!

На початку 1970-х років аеропорт перенесли до селища Чорнобаївка, що неподалік від Херсона. Там побудували велике, сучасне приміщення з новим технічним обладнанням. Аеропорт здійснив перші свої рейси у 1976 році. У херсонців була змога змога долетіти до Москви на швидкісному літаку ЯК-42 який вміщував 120 пасажирів. Він доставляв людей на 30 хвилин швидше, ніж ІЛ-18. «Херсонський аеропорт – третій у країні, який став регулярно приймати цей сучасний комфортабельний авіалайнер», – писали газети в 1981 році.

Друге життя аеропорту 

За часів перебудови, у другій половині 80-х років, стрімкий розвиток аеропорту припинився. За нього почали боротися різні приватні компанії, аби викупити. Аеропорт не працював, за те скільки судових розглядів проверталося навколо нього! Лише у 2005 році київський «Титан» став покупцем будівлі у рамках інвестиційного конкурсу. Втім, новий власник не дотримувався угод щодо вкладання коштів у обʼєкт.

Влітку 2007 року аеропорт «Херсон» отримав статус міжнародного та отримав дозвіл на відкриття постійного пункту пропуску через український кордон. Але на жаль, це не допомогло отримати нових пасажирів. Літаки не літали, прикордонникам нікуди та нікого було пропускати.

У травні 2013 року Херсонська обласна рада повернула все ж таки через суд аеропорт у державну власність. У жовтні того ж року було створено підприємство «Херсонські авіалінії». На реконструкцію та відновлення будівлі аеропорту з бюджету було виділено 2 мільйона гривень.

Регулярне повітряне сполучення в аеропорту “Херсон” відновилося у 2014 році після того, як турецький авіаперевізник «Turkish Airlines» оголосив про відновлення польотів до Стамбула. З того часу, як аеропорт був побудований, він показував непогані результати зростання пасажирообігу. Спочатку здійснювалося по чотири рейси на тиждень, а з 2015 року до Турції можна було літати кожного дня.

10 липня 2015 року авіакомпанія «Мотор Січ» відкрила внутрішні рейси до Києва, які виконувалися тричі на тиждень.

У 2018 році аеропорт показав рекордні показники пасажирів –  більше 150 тисяч, це на 40% більше за попередній рік. У 2019 році Херсон почав працювати з авіакомпанією «Ryanair», яка проводила рейси до польських міст Краків та Катовіце. У цьому ж році з Херсона можна було полетіти до сонячного Єгипту в місто Шарм-ель-Шейх.

До кінця літа 2021 року рейси до столиці виконували авіакомпанії МАУ та «Windrose».

У перший день повномасштабного вторгнення, 24 лютого 2022 року аеропорт «Херсон» зазнав ракетного удару російськими військовими та був зруйнований.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.