П’ятниця, 24 Травня, 2024

Легендарний Антонівський міст: історія будівництва, особливості споруди

Антонівський міст був останньою великою спорудою, яку звели у Херсонській області напередодні розпаду СРСР. У 1985 році міст було введено в експлуатацію. Міст мав цікаву та довгу історію, докладніше, читайте на kherson-future.com.ua.

Все починалося з залізничного мосту

До 1985 року в Херсоні не було надійної транспортної магістралі через Дніпро. Втім, чинні технології та матеріально-фінансова база міста в дореволюційний період не дозволяла звести магістраль. Пасажирські та вантажні перевезення здійснювали лише водним шляхом, це створювало великі незручності, повідомляється на сайті http://mycity.kherson.ua/

Вперше проєкт з’єднання правобережжя з лівим берегом річки розглянули та затвердили у 1930 році. Після короткого підготовчого періоду у 1939 році розпочалося будівництво залізничного мосту через Дніпро за 6 кілометрів від селища Антонівка. Однак Друга світова війна порушила плани. Далі окупація нашого міста, тяжкий період відновлення господарства.

Пройшло 10 років, й у 1949 році знову повернулися до будівництва мосту. Варто зазначити, що Антонівський міст вважався важливим стратегічним об’єктом. Його будівництво було доручено залізничному полку, який мав великий досвід подолання водних перешкод. Будівельники за 5 років змогли звести майже кілометровий міст. 

Взимку 1954 року будівництво залізничного моста було завершене. Відразу після завершення робіт провели урочисте відкриття, рівно о 12:00 годині дня прикрашений прапорцями перший залізничний потяг пройшов через міст на лівий берег Дніпра.

Здавалося, радості не було меж, проте для автотранспорту нічого не змінилося. Щоб потрапити автомобілем до Криму чи сіл, які були розташовані на лівому березі Дніпра, людям доводилося накидати круг через Запоріжжя. Лише у 1955 році була відкрита транспортна смуга греблею Каховської ГЕС, тому відстань до Криму дещо скоротилася.

Будівництво автомобільного мосту

На початку 1970 року керівництво Херсонської області порушило питання будівництва автомобільного мосту через Дніпро. Впровадження висунутого проєкту в життя було практично неможливим. Заважали певні обставини та нестача грошей.  

Спочатку планували зведення мосту в районі набережної на проспекті Ушакова. Втім, зваживши всі перспективи, від цього проєкту відмовилися. Весь транспортний потік вирішили направити околицями, між містом та селищем Антонівка.

На початку 1977 року закінчили розвідувально-підготовчі роботи, вже весною цього ж року провели урочистий мітинг, під час якого урочисто «заклали перший камінь». Після закінчення урочистостей розпочалися будівельні будні, що тривали цілих 8 років.

Під час робіт будівельники зіштовхнулися з певними технічними труднощами. Виною цьому було особливе річкове дно. Завдяки новаторським ідеям та використанню технічних новинок, колектив будівельників Миколаївського загону №73 досить гарно впорався з усіма складнощами. Міст звели легкий, гарний, зручний.

Не можна сказати, що лише мостобудівники вклали багато сил та часу у зведення цього об’єкта. Посильну допомогу у будівництві мосту надавали багато різних херсонських підприємств та компаній. Навіть місцеві студенти проводили на будівництві свій літній трудовий семестр.

У грудні 1985 року всі роботи були завершені. Протяжність головного мостового переходу через Дніпро становила 1330 км, через Конку – 330 метрів. Загалом довжина споруди складала близько 10 кілометрів.

21 грудня провели випробування мосту. По ньому проїхали понад 50 багатотонних КамАЗів завантажені піском. Випробовування пройшли успішно.

Служив міст херсонцям та гостям, які проїжджали через нього до 2022 року. У березні російські військові окупували Херсонщину. Міст замінували, в листопаді під час втечі з правого берега рашисти підірвали міст, знищивши кілька прогонів. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.