П’ятниця, 26 Квітня, 2024

Відкриття й архітектурні особливості Херсонського яхт-клубу

Яхтинг, як відомо, являється елітарним видом спорту, що має свою довгу та цікаву історію. У Херсоні, як і в більшості інших українських міст, також була своя місцева еліта, однією з улюблених розваг якої були прогулянки на яхті та спілкування з іншими шанованими людьми, небайдужими до такого виду транспорту та активного відпочинку. Більше інформації – на сайті kherson-future.com.ua.

Історія появи яхт-клубу

Розпочинати розповідь про Херсонський яхт-клуб варто з 1908 року. Саме цей рік вважається роком відкриття цього товариства у Херсоні. Ініціатором створення прийнято вважати італійського віце-консула Анжело Анатра, особняк якого прикрашає вулиці міста та додає йому особливої розкоші.

Головою яхт-клубу було обрано князя Олександра Дмитровича Максутова. Товариство мало свій власний устав, до нього входило близько 100 осіб. Претендент у вступ до яхт-клубу мав представити рекомендації двох інших членів товариства, а також сплатити вступний внесок.

Приміщення для клубу було збудоване у 1910-х рр. на стрілці Карантинного острова. Будівельні роботи відбувалися у великій мірі завдяки місцевому поміщику П. Соколову, який майже повністю оплатив будівництво.

Відомо, що у 1914 році у Херсонському яхт-клубі базувалося 11 вітрильних яхт.  

У період з 1917 по 1926 рр. яхт-клуб не працював. Після відновлення його роботи там нараховувалося 5 приватних яхт і декілька човнів. Вже у 1932 р. у розпорядженні клубу було всього 2 яхти.

Після Другої світової війни яхт-клуб був переданий у власність Херсонського суднобудівного заводу. На початку 1950-х рр. він був реорганізований в обласну водно-спортивну станцію, яка досить активно розвивалася та вже у 1960 р. через пожвавлення руху морських, річкових суден у місті була перенесена у Гідропарк.

Серйозні зміни розпочалися у 1970 році. Тоді було надано дозвіл на виробництво яхт і спортивних човнів, а на території розмістився місцевий завод спортивного інвентарю.

Виробництво досягло чималих успіхів. Там будувалися яхти та човни за спеціальними замовленнями. Серед результатів виробництва слід виокремити крейсерські яхти міжнародного класу «Фолькбот», човни для народного веслування, а також вітрильні судна за оригінальними проєктами, вироблені на замовлення.

Великий попит мали весла для різноманітних видів гребного спорту, які теж виготовлялися там. Вони відрізнялися високою якістю та витривалістю. Саме завдяки цим веслам у тому числі херсонські спортсмени здобували визначні перемоги на місцевих, державних і світових змаганнях.

Архітектурні риси будівлі яхт-клубу

Споруда Херсонського яхт-клубу на Карантинному острові має велике значення, адже являється пам’яткою архітектури місцевого значення. Архітектурний стиль, характерний для неї – еклектика з елементами готики. Будівля виглядає оригінально та приковує погляд.

Особливої розкоші та вишуканості цій споруді додає поєднання цегляної кладки та гарних дерев’яних елементів. Разом це виглядає органічно та цілісно. Херсонці також відзначають красу дерев’яної вежі з шатровим завершенням, яка виділяється з усієї архітектурної композиції.

З оглядового майданчика вежі Херсонського яхт-клубу відкривається чарівна панорама. З одного боку можна спостерігати за чаруючими дніпровськими плавнями, а з іншого – милуватися містом. Саме з цієї точки було зроблено безліч гарних світлин міста Херсон.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.